Instalacja gazowa LPG 2 generacji
Produkty LANDI RENZO
Od początku ich powstania, w czasie całej produkcji, podlegają surowemu systemowi kontroli jakości i posiadają certyfikat BVQI zgodnie z międzynarodową normą BS EN ISO 9001. System Wtrysku Gazu LCSER.
Systemy LANDI RENZO posiadają Homologację Europejską wg poprawki 01 do Regulaminu nr 67 ONZ, a montujące go autoryzowane zakłady są zgłoszone w Ministerstwie Infrastruktury. Istnieją dwa rodzaje zbiorników: walcowe i toroidalne (w kształcie koła zapasowego). Produkowane są w wielu rozmiarach (różne pojemności, długości i średnice).
Firma LANDI RENZO Sp.a. produkuje urządzenia do zasilania silników gazem płynnym LPG (propan--bułan) i metanem, które możemy zainstalować w każdym typie samochodu: gaźnikowym, wtryskowym, z katalizatorem lub bez, o dużej lub małej pojemności silnika. Nowy komputerowy system kontroli składu HJB13SJ jest przeznaczony do samochodów wyposażonych w sondę lambda i katalizator. Komputer LCS ER na podstawie sygnałów z wybranych czujników samochodu i wewnętrznego programu, steruje ilością gazu zapewniając optymalne właściwości jezdne, niskie zużycie paliwa oraz minimalną emisję spalin.
- - możliwość montażu we wszystkich typach samochodów
- - automatyczna i ręczna zmiana z benzyny na gaz
- - sonda temperatury (opcja)
- - dwa tryby pracy: normalny i ekonomiczny
- - możliwość awaryjnego uruchomienia na gazie
- - automatyczny powrót na benzynę po przekroczeniu pewnej granicznej prędkości obrotowej
Reduktor - parownik jest włączony w obieg układu chłodzenia silnika. W wyniku podgrzania ciekły gaz przechodzi w stan lotny. Prosta konstrukcja zapewnia długq i bezawaryjną eksploatację.
Silnik krokowy - wykonuje polecenia centrali sterującej LCS ER regulując ilością dostarczanego do silnika gazu.
Przełącznik rodzaju pracy - nowoczesny i niewielkich rozmiarów umieszczony w kabinie kierowcy. Automatycznie przełącza zasilanie z benzyny na gaz. Każde wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie powoduje start na benzynie i automatyczne przejście na gaz, po osiągnięciu przez reduktor odpowiedniej temperatury i po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej (dodanie gazu). Możemy oczywiście ręcznie przełączać na benzynę a w razie awarii układu benzynowego, system umożliwia awaryjne uruchomienie z samego gazu. Tryb pracy i poziom gazu sygnalizuje dioda umieszczona na przełączniku.
Sonda temperatury (opcja) - montowana w reduktorze przekazuje informację do komputera LCS ER o temperaturze układu na podstawie której system przechodzi w gotowość przejścia na gaz czekając jedynie na wzrost prędkości obrotowej (dodanie gazu).
Centrala sterująca - integralna część systemu, zbiera informację z wielu czujników pojazdu, analizuje je i w oparciu o wewnętrzny program steruje ilością gazu. Konfigurowana w serwisie zgodnie z wymaganiami technicznymi samochodu.
Elektrozawór z filtrem odcina dopływ gazu ze zbiornika a umieszczony w nim wymienny filtr zatrzymuje nieczystości.